Обов'язок Центральної виборчої комісії надати на вимогу кандидата в президенти України електронну копію бази даних Державного реєстру виборців кореспондує з іншого - забезпечити належний захист персональних даних виборців, які належать до конфіденційної інформації і захищаються Законом України "Про захист персональних даних".

Обмеження за місцем і способом ознайомлення з копією Реєстру виборців обумовлено необхідністю захисту персональних даних, - НД

Як пише mediaUA з посиланням на сайт Верховного Суду, до такого висновку прийшов ЗС україни у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, розглянувши апеляційну скаргу у справі за позовом кандидата на пост президента України до ЦВК, в якому він просив:

  • визнати протиправними дії Комісії з надання електронної копії бази даних держреєстру виборців з можливістю доступу тільки в приміщенні і на обладнанні ЦВК;
  • визнати протиправними дії ЦВК як протизаконно зобов'язують кандидата на пост президента України перевіряти повноту і достовірність персональних даних цього реєстру виключно в приміщенні і на обладнанні ЦВК; зобов'язати ЦВК надати кандидату електронну копію бази даних реєстру з можливістю доступу на обладнанні позивача в будь-якому місці (приміщенні).

Читайте на " mediaUA": Верховний Суд підтримав рішення ЦВК про відмову в реєстрації Симоненка кандидатом у президенти

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що, скориставшись своїм правом, позивач отримав копії оптичної бази даних Державного реєстру виборців, але за межами приміщення ЦВК зі свого комп'ютера йому не вдалося ознайомитися з цим реєстром. Позивач вважає, що це є перешкодою у здійсненні громадського контролю в інтересах виборців.

Суд першої інстанції відмовив у задоволенні позовних вимог. Верховний Суд погодився з цим рішенням.

З метою забезпечення захисту персональних даних виборців, що містяться у базі даних реєстру, ЦВК затвердила Порядок передачі електронної копії бази даних Державного реєстру виборців депутатським фракціям у Верховній Раді України та кандидатам на пост президента України при підготовці проведення виборів президента України (постанова від 26 березня 2014 року № 74). У нього були внесені зміни і доповнення від 25 жовтня 2018 року, згідно з постановою ЦВК № 170. Зокрема, пунктом 3.5. Порядку встановлено певні обмеження щодо місця і способу ознайомлення з копією бази даних держреєстру виборців.

Як зазначено у рішенні суду, згідно з поясненнями відповідача, додаткові заходи щодо захисту відомостей, що містяться в держреєстрі виборців, обумовлені стрімким розвитком ІТ-технологій і зростанням ризиків кібератак і несанкціонованого втручання в бази даних, що містять конфіденційну інформацію про персональних даних осіб, зокрема виборців, за останні декілька років в світі і в Україні.

Також читайте: Репутація України залежить від того, як пройдуть вибори, - Волкер

Колегія суддів зазначила, що п. 3.5. Порядку із змінами і доповненнями діє і повинен застосовуватися щодо осіб, зазначених у ньому.

Верховний Суд спростував доводи представників позивача про створення ЦВК перешкод у здійсненні кандидатом публічного контролю в інтересах виборців, оскільки ч. 8 ст. 3 Закону України "Про Державний реєстр виборців" передбачає публічний характер Державного реєстру виборців, забезпечує доступність для кожного виборця відомостей до нього. Отже, оспорювані дії ЦВК стосуються безпосередньо позивача в якості кандидата в президенти України і жодним чином не стосуються прав та інтересів інших осіб.

Колегія суддів Касаційного адміністративного суду зазначила, що встановлення певних обмежень щодо доступу до держреєстру виборців обумовлено необхідністю забезпечення захищеності реєстру, а це відповідно до ч. 10 ст. 3 Закону України "Про Державний реєстр виборців" означає забезпечення захисту бази даних реєстру від несанкціонованого доступу та зловживання доступом.

Читайте також: Вибори президента не будуть організовуватися і проводитися в окупованому Криму і ОРДЛО, - рішення ЦВК


Дивитися коментарі →