Не менше третини всього зерна закуповується за форвардними контрактами, тобто ще до того, як урожай буде вирощений і зібраний.

Зернотрейдери будуть закладати ризики по логістиці в закупівельні ціни, що призведе до зниження рентабельності при виробництві, - президент зернової асоціації Горбачов

За словами президента Української зернової асоціації Миколи Горбачова, таким чином, зернотрейдери будуть закладати ризики по логістиці в закупівельні ціни, а це призведе до зниження рентабельності при виробництві зерна

Автоматична індексація тарифів "Укрзалізниці" на ж/д перевезення на індекс цін виробників промислової продукції підірве всю систему ціноутворення на зерновому ринку, заявив він 112.ua. Про це йдеться в статті ""Укрзалізниця" роздуває тариф: Бізнес попереджає про уповільнення економіки".

Відзначимо, на сайті Міністерства інфраструктури 1 лютого з'явився проект постанови Кабміну, яким вводиться механізм щорічної автоматичної індексації тарифів на вантажні залізничні перевезення на рівні індексу цін виробників промислової продукції. Це означає, що державний монополіст "Укрзалізниця" зможе довільно змінювати ставки тарифів у бік підвищення, переглядаючи їх щоквартально. Раніше кожне чергове підвищення затвердив Кабмін.

Зернотрейдери категорично проти автоматичної індексації тарифів на індекс промислових цін, так як це підірве всю систему ціноутворення на зерновому ринку. За словами Горбачова, не менше третини всього зерна закуповується за форвардними контрактами, тобто ще до того, як урожай буде вирощений і зібраний. "Для нас дуже важливо планувати і розуміти, у скільки обійдеться логістика у вересні, жовтні, листопаді. Не знаючи точних розмірів тарифів, не можна прогнозувати і ціну для форвардних контрактів. Таким чином, зернотрейдери будуть закладати ризики по логістиці в закупівельні ціни, а це призведе до зниження рентабельності при виробництві зерна", - сказав Горбачов.

У прес-релізі на сайті УЗ говориться, що прийняття проекту постанови про автоматичної індексації цін дозволить їй поліпшити якість надаваних послуг. Незважаючи на те, що останнім часом УЗ вже реалізувала чимало ініціатив, які значно здорожили логістику, якість послуг від цього досі не зросла, говорить Горбачов.

"УЗ зберігає монополію, в той час як якість надаваних нею послуг, м'яко кажучи, залишає бажати кращого. УЗ не може гарантувати час, за який вантаж буде доставлений. При нормативі 250 км на добу у нас бувають антирекорди, коли на відстань у кілька сотень кілометрів вантаж доставляється два тижні", - сказав 112.ua президент Української зернової асоціації.

Ситуацію може врятувати допуск приватних операторів до локомотивної тяги, якого вони зараз не мають. "Справедливий тариф сформується тільки при наявності конкуренції, а для цього необхідні проекти державно-приватного партнерства та лібералізація локомотивної складової. Тільки ринок зможе відрегулювати розмір тарифів до нормального рівня рентабельності, що забезпечує прибутковість. У США три приватних залізничних оператора, і якщо купувати у них послуги по форварду, то можна отримати значний дисконт", - сказав Горбачов.


Дивитися коментарі →